Saturday, May 21, 2011

DAri HatiMU unTUkku...

Banyak udang banyak garam...banyak orang, banyak ragam....
Same jgak dgn anak2 didikku, rambut sama hitam tapi hati lain2...
Untuk mengetahui apa yang tersirat di hati mereka aku menyuruh mereka menulis tntang aku pada sekeping kertas tanpa nama untuk mnyatakn kelebihan dan kelemahan aku..Dari situ, aku cube untuk baiki diriku...
Tp kebanyakan memuji aku (ayat nak mengepom la tu kononnya..haha)
Ade jgak x kurang hebatnya anak murid aku, siap buat pantun lgi...

"Dari luar datangnye beliau,
Mengajar di kelas 2A3,
Sains diajarnya beliau,
Cikgu Madihah diberi..."

"Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Dua tiga boleh kucari
Mana nak sama cikgu Madihah ku sorang"

Tak kurang juga ade pelajar aku yang memberi komen yang membina...katanya, aku perlu lebih tegas dengan budak lelaki...mendenda mereka yang x bawa buku...btol kate mereka tapi kdg2 dalam tegas ade kelembutan..x boleh jgk nk trus tegas dalam menghukum...mungkin mereka ade sbb x blh nk bw buku...lebih baik tidak menghukum daripada salah menghukum...mungkin tu prinsip aku..

"Cikgu suka menyoal pelajar lepas belajar. Cikgu tidak suka merotan pelajar tetapi menyoal pelajar dgn soalan2 yg baru dipelajari. Cikgu serius smasa belajar.Cikgu baik dan penyabar. Cikgu cute, peramah dan apa yang diajarnya mudah difahami."
"cikgu yang serius tp sporting ketika mengajar"

Terima kasih juga diucapkn kpda semua plajar yang asyik memuji aku...tp x tahu la btol dri hati atau cume di atas kertas..tp apa yg baik aku cube kekalkn dan ape yg buruk aku cuba baiki...
Ade jgak peljar yang meminta aku mngjar sampai akhir tahun kerana baginya sistem pngajaran aku baik, mudah difahami dan pertanyaan aku sebelum dan selepas pngajarn ttg sesuatu topik menarik minat mereka...
Tp, aku x mungkin dapt mngjar smpai akhir tahun krn aku cme mnyumbang bkti di situ smpai hjung bln 8 shj...

"Saya ada duit beribu-ribu
Saya ucapkan Selamat Hari Guru"
Terima kasih juga diucapkan kepda semua yang mengucapkan hari guru n memberi sokongan kpd aku...
TERIMA KASIH SEMUA!!!!

No comments:

Post a Comment