Sunday, May 15, 2011

Cuti-CuTI Di PaSir Puteh

Hjung minggu yg ditunggu2 kunjung tiba jua akhirnya....yeahhh...kwn2ku semua blik umh msing2 sbb dekat tp aku??? nk blik kg x berbaloi..cti 2 hari je..ltih naik bas je....terpaksalah mnumpang kasih di rmh kawan kat Pasir Puteh...nasib baik ade org pelawa ajk blik umh die..:)
Mule2, segan jgak tp lme2 dah jdi biase..buat mcm uma sndri...tp mcm mne pon x bebas spt uma kite sndri la...tp best jugak duduk umah die..kluarga die pon bg layann yg baik...
Sepnjg 2 hari, aku sempt pergi ke Balai Sah yg dibangga2 Olh Cik Sahida, smpat tgk EKONJAYA yg cik Da kite ni sohor2kan...tgk je tp x masuk pon...haha.. Waktu ptg sempat jugak lepak kat sawah padi..bak kte ore klate g "baruh"....cntik btol suasana swh padi..pnuh khijauan dn ketenangan di smping buat aku tersedar bhw bukan senang nk dptkn sebiji beras..

Penglman yg  xmungkin aku lupa spnjg dok di P.Puteh ialah aku dipaksa memakan sup belut n belut goreng..aku x pernh memakn belut sblm ni tp demi mnjga hati kawan n keluarganya, aku cuba memaknnya...ble da mkn, xde rse ape2 yg plik pon..rse cm ikan biasa je...:)
Slain belut, smpat juga aku mkn jering rebus cicah nyiur...mmmm...igtkn phit tp lmak manis rupenye...mkn sikit je stkat buat rse je...unik btol mknn org mlayu kite ni...:D


1 comment: