Friday, March 18, 2011

Bila Perutku Berbunyi...

Kruk..krukk....perutku mulai berbunyi...
Tanpa membuang masa, aku trus pergi ke kafe mncari mknn..
mata terpandang nasi goreng, mulut teliur kuey teow..
mana satu pilihan hati?
tnpa fikir pnjang, aku ambik je kedua-duanya..
nyum..nyum...nyummm..enaknya..minum pulk dgn tea o kaww..

Bila tgh hari pulak, perut msih lg knygtp mulut mau mkn lgi..
x larat nk mkn mknan berat, bli je laksa penang.
fuhhh..best giler laksa yang mak cik tu buat...
puas hati betol mkn, minum pulak dgn air jambu batu..
kenyang molek perut...
Alhamdulillah...

Petang tu pulak, aku nk prgi lab nk buat eksperimen...
hujan lebat sgt...tp kugagahkan jua kaki utk melangkah utk prgi kmpus...
tbenya kat lab, terus smbung buat eksperime..
tgk2 dh pukul 5 lebih...
x smpat nk hbiskn, trpksa smbung hari laun pulak..huhu
tnpa buang masa, aku terus pulang bersama temanku, zatil..

dalam perjalanan pulng, nmpak kedai kek..
berhenti sekejap, nk bli kek..teliur la..sdap nmpk..
banana chocholate cake mnjdi pilihan hati..
lepas bli, terus naik bas nk blik kolej..
smpai kolej, nmpk pulak ade jual2 kat KUO..
singgah kejap...nmpk ade org jual mknn la...
jom tengok...
tgk2 de org jual...sate ikan, nmpk bes jgk, terus bli..
aik, kaya ball pon ade..nk jgak la...bli lagi..
jalan lagi, nk blik umah..tbe2nmpk pulak org jual nasi goreng..
nk nsi goreng mne ye? N.G. pataya yang biasa ke ade sosej?
erm....pilih yg special la sikit,
bli lgi...
Adoi..bnyk betol nafsu mkn..hehehe
ble sampai umah, duk tergelak sorang2...
Kenapa ye?
teringat kat kawan aku la, si zatil ni..
dlm prjlnn nti, aku msih igt kate2 die..
nk diet la hari ni, xmau mkn nasi..
last2, die pon trpengaruh dgn aku..
bukan stakat nasi je die bli, mknn lain pon die beli..
lawak2..hahha

p/s : makan la selagi anda mampu untuk merasa nikmat mkn...tetapi sebaiknya ialah berhentilah mkn sblum anda kenyang....:)

No comments:

Post a Comment